چه چیز نور چشم را زیادمی کند

چه چیز نور چشم را زیادمی کند

 

در آزمایش هایی که روی آب راکد سد ها و آب رود خانه ها انجام داده اند ، آزمایش نشان می دهند که آب راکد شکل بلوری را تشکیل نمی دهد ولی آبی که در جریان است شکل خوبی دارد و این نشان می دهد که حیات در حرکت و جاری شدن است و انسان که هفتاد درصد آن از آب است ، اگر می خواهد حیات داشته باشد و شاداب باشد باید حرکت داشته باشد .

این دانشمند توصیه می کند که برای شاداب بودن به آب جاری نگاه کنید ولو آب در ظرفشویی . نگاه به آب باعث شادابی و خوشحالی می شود .

حال نگاه کنید به روایات :

 امام كاظم عليه‏السلام : «ثَلاثَةٌ يَجْلُونَ البَصَرَ اَلنَّظَرُ اِلَى الْخُضْرَةِ وَالنَّظَرُ اِلَى الْماءِ الجارى وَالنَّظَرُ اِلَى الْوَجْهِ الْحَسَنِ؛ سه چيز نور چشم را زياد مى‏كند: نگاه كردن به سبزه، نگاه كردن به آب روان و نگاه كردن به صورت زيبا.»

اینکه ما می گوییم مثلاٌ تهرانی ها جوان می مانند به چه دلیل است . به خاطر این است که اهل تفریح و گشت و گزار هستند ولی ما می گوییم که هیچ جا نوروزبهتر از خانه خودمان نیست . تهرانی ها واجب می دانند که نوروز به مسافرت بروند . خوب نتیجه نیز همین می شود که می بینیم .

به زن حامله می گویند : نگاه به بچه من کن بچه ات خوشکل شود .

استحباب نگه داشتن حیوانات اهلی در خانه

بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ج‏63 291

1 وَ بِالْإِسْنَادِ عَنْهُ ع قَالَ الطِّيبُ نُشْرَةٌ وَ الْعَسَلُ نُشْرَةٌ وَ الرُّكُوبُ نُشْرَةٌ وَ النَّظَرُ إِلَى الْخُضْرَةِ نُشْرَةٌ «1»

بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ج‏73 322

ل، الخصال الطَّالَقَانِيُّ عَنِ الْعَدَوِيِّ عَنْ صُهَيْبِ بْنِ عَبَّادٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ ع قَالَ النُّشْرَةُ فِي عَشَرَةِ أَشْيَاءَ فِي الْمَشْيِ وَ الرُّكُوبِ وَ الِارْتِمَاسِ فِي الْمَاءِ- وَ النَّظَرِ إِلَى الْخُضْرَةِ وَ الْأَكْلِ وَ الشُّرْبِ- وَ الْجِمَاعِ وَ السِّوَاكِ وَ غَسْلِ الرَّأْسِ بِالْخِطْمِيِّ- وَ النَّظَرِ إِلَى الْمَرْأَةِ الْحَسْنَاءِ وَ مُحَادَثَةِ الرِّجَالِ «3»

2- همان: تا امام ششم كه فرمود نشاط در ده چيز است، راه رفتن، سوارى، و آب تنى و نگاه بر سبزه و خوردن، و نوشيدن، و نگاه بر زن زيبا، و جماع، و مسواك كردن، و گفتگو با مردان.

منبع:http://gamenetyahoo.blogfa.com

التماس دعا



برچسب‌ها: چه چیز نور چشم را زیادمی کند ,

تاريخ : سه شنبه 4 بهمن 1390 | 22:25 | نویسنده : یالثارات الحسین |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.